niedziela, 18 października 2020

Czarny Kocioł Jagniątkowski (1)

 Do Czarnego Kotła Jagniątkowskiego prowadzą różne drogi. Ja tradycyjnie ułatwiłam sobie zadanie wjeżdżając wyciągiem na Szrenicę. 



Potem grzbietem ruszyłam w kierunku Śnieżnych Kotłów, żeby zajść Czarny Kocioł od góry.


Po drodze ładne widoki, np na schronisko na Szrenicy. 


Falujące trawy. Ale zieleń! 


Zbliżam się do Łabskiego Szczytu. 


A oto i on. 


Jeszcze kwadrans i jestem przy przekaźniku. 


Zawsze lubię popatrzeć na Wielki Szyszak. Widać nawet pomnik cesarza Wilhelma na szczycie. I uskok Śnieżnych Kotłów na pierwszym planie. 


Będzie troszkę odpoczynku i ruszamy dalej. 


22 komentarze:

  1. Chcę w te Twoje góry :) BARdzO!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie1 ten kocioł Jagniątkowski mi został - na przyszły rok, bo tam już zima!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam tę trasę:) mega widokowa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy startujesz spod wyciągu w Szklarskiej, rzeczywiście ta trasa jest i najprostsza i najbardziej urokliwa, ale już startując z Jeleniej Góry wybrałbym autobus miejskiej komunikacji do Jagniątkowa (wysiadka na pętli za jagniątkowskim domem Hauptmana) i stamtąd w górę niebieskim, a potem w lewo czarnym szlakiem (lub nieco później zielonym). Wrócić można górą, głównym grzbietem i przez Szklarską, ale przetestowałem wiele razy, że wygodnie jest rozpocząć właśnie w ten sposób.
    Ta Twoja wersja trasy jest bardzo fajna dla nowicjuszy, jak chcesz komuś pokazać wiele widowiskowych miejsc w ciągu jednego dnia i nie zmęczyć zbytnio towarzystwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schodziłam tym szlakiem, o którym mówisz kiedyś. Najłatwiejszy to on nie jest, podejrzewam, że nie dałabym rady pod górę.

      Usuń
  5. What a beautiful view, i am missing such view, missing my trekking.
    And seeing such density after a walk is amazing .
    New post on My Blog | Instagram | Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  6. Te falujące trawy musiały robić super wrażenie... malowniczo, nie powiem:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z klimatem i najważniejsze, czyli świeże powietrze, otwarta przestrzeń.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie piękne, zmieniające się krajobrazy...

    OdpowiedzUsuń