poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Piechowice - Pakoszów (2)


Warsztaty w Hucie Szkła Kryształowego "Julia". Wybrałam grawerowanie.


Tak wyglądała sala i stanowiska pracy. Każdy miał ćwiczebną szklankę przed sobą, żeby zapoznać się z działaniem grawerka - trochę jak pisak, tylko że z diamentem na końcu.
A potem wybraliśmy sobie wzory, dostaliśmy czystą szklankę i do roboty.


Ja na swojej zrobiłam róże. :)
Komu zostało czasu, mógł jeszcze zrobić breloczek.


Ja wygrawerowałam dwa listki.  Które równie dobrze można uznać za wieloryby, jak kto woli. :D
Obie te rzeczy zabrałam ze sobą oczywiście.
Po warsztatach jeszcze zdjęcie tablicy pamiątkowej.


I ruszamy dalej na zwiedzanie Piechowic.


Na początek tunel skalny na drodze do Michałowic.


Dość daleki był to spacer, ale pierwszy raz w życiu miałam okazję pomacać taki tunel, zazwyczaj się przez nie przejeżdżało i możliwości zatrzymania (gdzieś na włoskiej autostradzie na przykład) nie było.


A to już główna ulica Piechowic.


Nie jest długa, a na jej końcu widzimy most na Kamiennej.

26 komentarzy:

  1. Na ziemi kłodzkiej takimi szklarskimi ośrodkami były kiedyś Stronie Ślaskie i Szczytna. Miałem wśród tamtejszych zdobników wielu kolegów. Pamiętam niesamowitą wręcz ilość kryształów w ich domach, wyzierających z każdego możliwego kąta. Mieli fach w ręce, ale niestety ten przemysł upadł w latach dziewięćdziesiątych i ci moi koledzy robią dziś zupełnie co innego i w różnych zakątkach świata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że zachowała się (i dobrze prosperuje) Huta Julia i w samej Szklarskiej - Leśna Huta. W tej ostatniej w zeszłym roku mieli nawet ucznia! :)

      Usuń
  2. Ale ładne różyczki zrobiłaś, fajnie że starczyło jeszcze czasu na breloczek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeszcze na takie warsztaty się wybiorę. Może cały komplet szklanek zbiorę. ;)

      Usuń
  3. Is it called glass itching?? it looks interesting to me.
    Where ever you are be safe,that's what your loved your family wants for you. take care n stay safe.
    New post on My Blog | Instagram | Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glass - etching, yes. Or engraving moght be correct as well, I am not sure. It really is very interesting. :)
      We are all stayin in our seperate houses and see each other only by the videophone or Skype. It's sad but we know it must be that way.

      Usuń
  4. Piękne grawer. Moje gratulacje. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ładne miejsce, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moje drogi ciągle kręcą się wokół kryształów, to huty i szkło są jak wystrój domu, gdzie bym nie pojechała :)
    jak nie kryształ, to słoiki albo znicze:)
    grawerka mnie nie pociągnęła - zawsze to jakaś forma rżnięcia, a ja jednak bliżej mam do malowania niż noża
    :))

    OdpowiedzUsuń
  7. che belle rose,le adoro!https://antonellabasile.blogspot.com/2020/04/swimwear-collection-zaful.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ zdolna z Ciebie dziewczyna. :-)
    Dobrze że mogłaś sobie zabrać ze sobą te śliczności :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. :)
      Tak, w cenie warsztatów zabranie swoich dzieł. :D

      Usuń
  9. Muszę zobaczyć ten tunel skalny na żywo :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne muszą być takie warsztaty! Sama chętnie się wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już byłam na dwu różnych i jesli wszystko dobrze się ułoży, w tym roku chciałabym trzecie zaliczyć. :)

      Usuń
  11. Masz talent jak widzę. Całkiem niezły debiut. ;)
    Ten wykuty tunel w drodze do Michałowic mijałem już dziesiątki razy. I pieszo i samochodem. Kiedyś, zaraz za nim, był poważny wypadek lokomocyjny. Droga bowiem do łatwych nie należy, a już zimą to... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimą to ja bym tą drogę zamknęła... Ale pewnie to jedyna dojazdowa do Michałowic od tej strony. Jesli nie w ogóle. Musiałabym zerknąć na mapę.
      Nawet latem miała stracha na niej. Jak słyszałam, że cos jedzie, to dosłownie wskakiwałam w przydrożne krzaki. :D

      Usuń
  12. Piękny ten breloczek Kochana. Brawo.

    OdpowiedzUsuń