środa, 26 czerwca 2019

Pięciodniowa wyprawa pożegnalna (17)

Ludzie często ustawiają kopczyki kamieni nad brzegiem Mumlavy.


A jak Wam się podoba to Czarcie Oko? :)


Z prawej strony do Mumlavy wciąż wpływają mniejsze strumienie. O bardzo ciekawych nazwach. :)
Podoba mi się ten czeski pomysł podpisywania wszystkich strumieni. Od razu wiadomo, gdzie na trasie się jest bo to dobre punkty orientacyjne.


Ławeczka. Nowiutka.


Potem Mumlava płynie dołem.


Ciągle są na niej pomniejsze wodospady.


Aż dochodzimy do tego właściwego. Oto Wodospad Mumlavy.


Czyli Mumlavsky Wodopad.


Bardzo lubię to zdjęcie. Szkoda, że ten słupek zabezpieczający mi się złapał, a nie chcę nic poprawiać sztucznie.

21 komentarzy:

  1. te wodospady wyglądają, jak para idealnie zgrana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyglądają. :) Ale to jeden wodospad w dwu strużkach. :)

      Usuń
  2. Czarcie Oko wygląda fajnie, ciekawy kolor wody, aż chwilę zatrzymałam sie na tym zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieszczotliwie mówię na Mumlavę "Płynne Złotko". :)

      Usuń
  3. Witaj Moja Kochana Koleżanko. Widzę że Ty znów w terenie. Piękne to miejsce. Chętnie bym tam pojechała i została na baaaardzo długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko we wspomnieniach. Do wyjazdu jeszcze chwila. :)
      I zostane na bardzo długo, choc i tak nie tak długo jak bym chciała.

      Usuń
  4. Uwielbiam górskie potoki, źródełka, wodospady.Odnoszę wrażenie, że Czesi więcej uwagi im poświęcają, darzą je większym szacunkiem, gdyż właśnie nawet te niewielkie, pozornie nic nie znaczące, mają swoje nazwy. A na ostatnio występujące upały, takie wycieczki brzegiem potoków to chyba najlepsze rozwiązanie na wędrówkę. Ostatnio akurat zrobiłem kilka takich przechadzek, w tym jedną w Karkonoszach.
    To ostatnie zdjęcie robi wspaniałe wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesi w ogóle poświęcają więcej uwagi, kropka. To az nieprawdopodobne, że tuż za granicą jest tak inny świat i inne podejście.
      Dzięki za pochwałę. :)

      Usuń
  5. piękny cudowny wspaniały wodospad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest cudny, jest. Jak pierwszy raz zobaczyłam to nie wierzyłam w to, co widzę. :)

      Usuń
  6. Też ustawiam kopczyki kamieni. Czy to dziwne? :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że od rozdroża poszłaś w zupełnie inną stronę niż my. Ale nie dziwię się. Piękno Mumlavy i jej kaskad, jest tam bezapelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wy wróciliście niebieskim pod górę od Karkonosovego Snidania? Czy żółtym na Rokytnice? A może jeszcze wcześniej skęciliście, na rowerowy do Harrachova? Tym żółtym nie szłam!

      Usuń
    2. Poszliśmy niebieskim w górę, do rozdroża U čtyř pánů, a później na Harrachove Kameny, a potem...jeszcze dalej na wschód. :)

      Usuń
  8. Te wodospady wyglądają bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń