sobota, 16 marca 2019

Mglisty dzień na szlaku (11)


A dziś pierwsze zdjęcie dla odmiany nie to najlepsze od razu. ;)


Zieleń na nim jakaś błękitna, a przecież to nie są lasy eukaliptusowe!
A tu już słońce wyszło!


Wszystko jest na tym zdjęciu. Wielki Szyszak, przekaźnik, Łabski Szczyt - to górą, na niższym poziomie Dolina Łaby, skarpa Wodospadów Panczavy i Labska Bouda.
A tu z w powiększeniu fragment lewy.


Lubię Łabski Szczyt, bo to taka piramidka. :)
Za siebie się też obejrzałam, a jakże.


Szczyty tym razem w chmurach, ale Medvedi Boudy widać.
A tu wszystkie odcienie choinkowej zieleni.

I skałki.


Fajnie wyglądają te skalne łaty. Jak z reklamy Łaciatego. ;)
A potem znów się pojawiła mgła.


Ale taka słoneczna mgła. ;)
Przekaźnik już trochę zostawiam z boku i idę dalej w stronę Labskiej Boudy.

28 komentarzy:

  1. te błękitne są trudniejsze do układania puzzli,
    dobrze, że tam byłam, to nie muszę obciążać wyobraźni, mogę zwyczajnie się zachwycać tymi widokami,
    a eukaliptusowych lasów nie widziałam i raczej nie zobaczę nigdy ale pewnie są w odcieniach eterycznych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak, błękit na puzzlach może przyprawić o ból głowy. ;)
      Ja też nie widziałam na własne oczy, ale są w Australii Góry Błękitne, właśnie porośnięte lasem eukaliptusowym, który jakies olejki wydziela i się wydaje, że nad nimi się ciągle unosi niebieska mgła. Zobacz tu :
      http://www.marekniedzwiecki.pl/00ec8efdd74f202fd8a17f7dd2865584,entry.html

      Usuń
    2. tak, to ładny wpis i miły czas, i rydze dobrze smakują :)

      Usuń
  2. aż mi narobiłaś ochotę na wycieczkę, szkoda, że nie mam z kim jeździć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj sama. Czasem towarzystwo, jak się trafi źle dobrane, może człowieka wykończyć. ;)

      Usuń
  3. ale piękne szczyty w chmurach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze kiedyś chciałabym zrobić takie zdjęcie : ja na szczycie, chmury pode mną. :D

      Usuń
    2. ooo to piękny kadr byłby:) na pewno Ci się uda:D

      Usuń
    3. Dzięki za wiarę we mnie! :D

      Usuń
    4. no kto by nie poszedł i nie wszedł jak nie Ty:)

      Usuń
  4. Zawsze te dalsze są bardziej niebieskie. Powietrze filtruje żółte światło (które jest mieszaniną zielonego i czerwonego). Im większa odległość od danego szczytu, tym więcej światła powietrze pochłania. Czyli im daje, tym bardziej na niebiesko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i spłycił magię do poziomu fizyki. ;p

      Usuń
    2. Fizyka jest piękna. Zjawisko jest jest jeszcze piękniejsze, gdy się je zrozumie.

      Usuń
    3. Nie zgadzam się. Magiczna sztuczka wytłumaczona traci cały swój urok! ;)

      Usuń
  5. Tym razem chyba "czwórka" najciekawsza :)
    Na "dwójce" Śmielca raczej nie widać, bo dominuje Wielki Szyszak. Ale panorama zacna. Nawet te chmury ocierające się o grzbiety nie przeszkadzają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ranyboskie, znowu pomyliłam Szyszaka i śmielca. Za blisko siebie są!!!! ;) Wezmę i przesunę!!! ;)
      Zaraz poprawiam, dzięki za czujność. :)

      Usuń
  6. Turkusowa zieleń...fajnie to wyszło. Swoją drogą nie wpadłaś w panikę, że możesz sie w tej mgle zgubić?
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... wiesz, że nie? A szłam tą trasą pierwszy raz. Nie wiem jak to się stało. ;)

      Usuń
    2. Ja bym chyba jednak lekko spanikowała;))) Bravo Ty!;)

      Usuń