sobota, 19 października 2019

Wodospad, miasto i góra (4)

Płaskie skały nad Mumlavą zachęcają do posiedzenia nad wodą.


To największe Czarcie Oko. Co roku obserwuję, że zwiększa się liczba osób, które decydują się na kąpiel w nim. Nie jestem przekonana, czy to jest mądre, choć na pewno atrakcyjne. Pomyślcie jaką siłę ma ta woda, że wyżłobiła taka nieckę, głęboka na parę metrów i ciągle się w niej obraca. Ludzie ponadto wskakują do Oka, bo nie bardzo jest tam jak po prostu wejść. Plus temperatura wody jest niska, co w gorący dzień stanowi dodatkowe zagrożenie.


Natomiast w takich płytszych miejscach ja bez strachu się nurzam. :)
Trzeba też uważać, bo skały są bardzo śliskie. Kiedyś przy mnie tata z dzieckiem na plecach się wywrócił. Dobrze, że dziecka nie zabił....


A do tego Oka ludzie zjeżdżają po skałach jak w naturalnej zjeżdżalni. Też mam pewne wątpliwości, choć jest to jeszcze większa atrakcja niż sama kąpiel...


A tu już zbliżamy się do wodospadu. Ludzie w dole oglądają go pod górkę. :)

                          

I rusza Mumlava w dół.


Piękne ma srebrne włosy.


Tu już nikt nie próbuje na szczęście zjeżdżać. Popatrzcie na te ostre krawędzie pod wodą.


Piękny jest! :)

27 komentarzy:

  1. Wiem, że ciągle to powtarzam, ale … pięknie! :) Nigdy mi się nie znudzą takie widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykąpać się w Czarcim Oku... no to może kusić, ale też nie jestem pewna... :) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czarcie Oko👺👺
    Tylko czart może tak rzłobić powierzchnię skały

    OdpowiedzUsuń
  4. Że co, że ja nie zjadę? Potrzymaj mi piwo!

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdzie te trasy po czeskiej stronie mozna znalezc. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej kupić mapę "Polskie i czeskie Karkonosze" - na przykład taką :
      https://aros.pl/ksiazka/mapa-turystyczna---karkonosze-wpol-cz-125-000?gclid=EAIaIQobChMI6dyFn_6t5QIVyqQYCh0hIgOKEAQYBSABEgIj6PD_BwE
      I wtedy znaleźć na niej tę trasę na przykład, którą ja opisuję, czy jakieś punkty z mojego Top Ten. :)
      No i zawsze możesz mnie zapytać o coś konkretnego i chętnie Ci napiszę swój pomysł na trasę.
      Na przykład tak: wyciąg na Szrenicę – pod wyciągiem w lewo na zielony szlak wokół Szrenicy – w lewo na czerwony – w prawo w kierunku Vosecka Bouda – od schroniska żółtym szlakiem w dół – Karkonosove Snidanie – w prawo niebieski szlak wzdłuż Mumlavy – Wodospady Mumlavy – Harrachov – powrót koleją
      :)

      Usuń
    2. Ok, trasa całkiem całkiem sympatyczna. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

      Usuń
  6. wow niesamowite miejsca, chciałabym zobaczyć je osobiście, najchętniej latem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A wiesz co? jak tak sobie wędrowałam, to mi przyszło do głowy, że powinni dać Ci honorowy tytuł Obywatela Karkonoszy (OK)i zwolnić z opłat za wstęp na teren Parku, a nawet z kosztów wyciągu, za promowanie i propagowanie Piękna.

    A gdybyś zechciała kiedyś napisać książkę, to mam dla Ciebie tytuł : "Schodząc Karkonosze"

    nie marnowałam czasu prawda:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie marnowałaś. ;)
      Duch Gór Ci te myśli podsuwał zapewne. :)
      Piszę aktualnie przewodnik dla moich gospodarzy. :D :D :D Więc trafiłaś w punkt. Chciałam im taki prezent na Gwiazdkę zrobić. Pokserują sobie i będą rozdawać gościom. Gość chce coś łatwego - proszę : trasa numer 5. Gość chce wszystko w trzy dni zobaczyć - prosze bardzo - "Szklarska Extreme" do dyspozycji. :)
      A "Schodząc Karkonosze" bardzo mi się podoba. :))) Dzięki. :)))

      Usuń
    2. :)
      pamiętaj dołącz zdjęcia charakterystycznych punktów i zakrętów- to dla tych używających pisma obrazkowego :)

      Usuń
    3. O rany... O tym nie pomyślałam. To już naprawdę książka wyjdzie!!!! ;)

      Usuń
  8. Rozpieszczasz mnie tymi widokami. Woda i skały to wyjątkowo zgrany duet!!!

    OdpowiedzUsuń