sobota, 23 lutego 2019

Chojnik (13)


Kończymy dziś wizytę na zamku Chojnik.


Zejście po korzeniach.


Zaglądam w jamę.


A teraz po kamieniach.


Zaszłam tędy, dacie wiarę?! Miałam duszę na ramieniu, ale jak sobie pomyślałam, że musiałabym się wspiąć z powrotem i potem iść dookoła, to się spięłam.


I już jesteśmy w Sobieszowie.


Podziwiamy stajnie, a w tle - zamek. Patrzcie, jak wysoko!


A to już pałac, niestety tylko przez kraty.
Z Wikipedii:
"Po pożarze w roku 1675 zamku Chojnik, rodowego gniazda Schaffgotschów, jego właściciele zmuszeni byli do wzniesienia nowej siedziby. Budowę rozpoczęto w 1705 r. na zlecenie Antona von Schaffgotscha. Kierował nią mistrz budowlany Eliasz Scholze z Bolesławca. Zakończenie prac budowlanych nastąpiło w 1712 r. Pałac początkowo był główną siedzibą rodu. Po przeprowadzce Schaffgotschów do pałacu w Cieplicach stał się ich rezydencją letnią. Pod koniec XVIII w. Schaffgotschowie przekazali budynek zarządcy dóbr i sądowi ziemskiemu. Wnętrza przebudowane po 1945 r. Do roku 2012 mieściła się tu siedziba Zespołu Szkół Rolniczych i Agroturystycznych. 14 sierpnia 2013 budynek został przekazany Karkonoskiemu Parkowi Narodowemu w celu utworzenia centrum edukacyjnego. Realizacja Centrum Muzealno-Edukacyjnego Karkonoskiego Parku Narodowego – Pałac Sobieszów ma trwać do roku 2019."


Czas wracać....


I jak każda moja wyprawa wyjazdowa - kończy się na dworcu. Jelenia Góra Sobieszów. :)

14 komentarzy:

  1. Ciekawa relacja, uczyłam się o zamku na lekcjach geografii turytycznej!

    wiktoriadrawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że moje rejony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstawię sobie Chojnik do poczekalni, być może najdzie mnie któregoś dnia ochota na krótki wypad w te strony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z przyjemnością przeczytam i obejrzę Twoją relację. :)

      Usuń
  4. Sobieszów a w pierwszym momencie przeczytałam Sobieszewo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głodnemu chleb na mysli? ;)
      W zasadzie to już jest teraz dzielnica Jeleniej Góry.

      Usuń
  5. Piękna trasa, byłam kilka lat temu. W tym roku wybieram się do Szklarskiej i chyba zdobędę raz jeszcze. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  6. A na stacji w Sobieszowie, nie byłem niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyróżnia się niczym specjalnym, mogliby ją odnowić. Ja akurat ostatnio jakos często na nią trafiałam, bo i Chojnik, i Jelenia Góra, i Pakoszów.

      Usuń
  7. my w tym roku na pewno pojedziemy w te rejony:)

    OdpowiedzUsuń