niedziela, 7 maja 2023

Skierniewicki przerywnik (2)

 Idziemy dalej w miasto. 


Willa Kozłowskich, teraz Urząd Stanu Cywilnego. 


Błonia nad Łupią. 


Kościół św. Jakuba. 


Dworek Modrzewiowy. Kiedyś mieszkała tu Konstancja Gładkowska, miłość Chopina. 


Stąd w Dworku wystawa dotycząca Chopina. Ten eksponat najbardziej mi się podobał. 


A to profesor Szczepan Pieniążek, który zajmował się jabłoniami, odmianami, jabłkami. 


Rynek. Fontanna jeszcze nie działała. 


Kościół św. Stanisława. 


A przy kościele cmentarz, zobaczcie jakie stare nagrobki. 


I w pobliżu jeszcze krzyż epidemiczny. 

CDN... 


16 komentarzy:

  1. Es una bella ciudad. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Skierniewicach jeszcze mnie nie było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj nadrobić. :) Zdaje się, że mignął mi jakiś hotel, więc spać też byłoby gdzie (ja się uwinełam w jeden dzień)

      Usuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Piękne budynki, podoba mi się bardzo ta wycieczka po mieście. Zdjęcia wspaniałe, muszę przyznać, że zatrzymałam się na dłużej przy tym starym nagrobku. Kiedyś, jak byłam dzieckiem, bałam się takich. Teraz mnie zachwycają. Są niesamowicie wykonane, teraz takich nie ma. Te najstarsze groby skłaniają mnie do refleksji i zadumy.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś takiego, myslałam, że to tylko ja tak mam! Zrobiłam chyba ze 20 zdjęć tam, ale wybrałam tylko to. ;)

      Usuń
  4. skierniewice to moich dziadków okolice:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniejsze miasta również potrafią być urocze :)
    Skierniewice są niedaleko Łodzi. Zapraszam w przyszłości do Łęczycy ;) Małe miasteczko. Urokliwy zamek z muzeum. Tuż obok miasta znajduje się rekonstrukcja średniowiecznego grodziska a także najstarsza kolegiata romańska w Polsce ;) (Tum)
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam
    Zostawiam link do siebie ;) Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Łęczycę, a jakże. Tum też :) Ale dzięki za zaproszenie :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię takie klimatyczne miasteczka. Piękne zdjęcia Kochana.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, najbardziej takie, które da się zwiedzić w pół dnia. :)

      Usuń