niedziela, 21 lutego 2021

Kotlina Jeleniogórska (1)

Dziś zaczynamy nową wyprawę. Cały dzień w Kotlinie Jeleniogórskiej. Tym razem samochodem z moimi znajomymi, bez transportu własnego by się to nie bardzo udało (nie w jeden dzień - to mam na myśli). 


Zaczynamy od Wodospadu Podgórnej w miejscowości Przesieka. 


Dojazd serpentynami, a od parkingu krótki kawałek lasem. 


Tak wygląda z góry. 


Na mostku zawsze dużo ludzi, bo to dobry punkt widokowy. 


Po drugiej stronie jest cos w rodzaju tarasu z ławeczkami i można posiedzieć nad Podgórną i odpocząć.

 
Choć ja zdecydowanie wolę na skałkach, z nogami w wodzie. A woda, tradycyjnie zimna. :) 


Zimno nie przeszkadza ludziom w kąpieli, bo jest to jedyny wodospad w Karkonoszach, gdzie można się kąpać. Zimą przyjeżdżają tu morsy. :) 


Po dłuższych przymiarkach udało mi się złapać cały wodospad i bez ludzi. ;) 


14 komentarzy:

  1. Wykąpałabym się ale na pewno nie zimą. Modne w tym roku morsowanie do mnie nie przemawia. Za to widoczki piękne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się kąpałam w innym, niedaleko. Tu za dużo ludzi. Morsowania nie próbowałam, ale lubię rano wyskoczyć na balkon w piżamie. Na mróz. :)

      Usuń
  2. Wodospad jak zwykle super, choć to jeszcze nie kotlina a część Pogórza Karkonoskiego zwana Karkonoski Padół Śródgórski (choć to dyskusyjne). Kotlina tak naprawdę zaczyna się od linii: Piechowice- Podgórzyn- Sosnówka- Mysłów- Kowary. Oczywiście od tej strony. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Nazwałam tak posta tylko dlatego, że zdecydowana częśc dnia był jazdą po Kotlinie, a że to był jeden dzień, nie chciałam wydzielać Podgórnej. ;)
      Nazwy Padół Śródgórski nie znałam.

      Usuń
  3. tak tam zaczęła się moja przygoda z Karkonoszami. tam zrobiłam pierwszy kawałek i uciekłam bo się przestraszyłam, morsów nie widziałam ale słyszałam że tam bywają:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, jak fajnie, naprawdę to Twoja pierwsza wyprawa? Super! :)

      Usuń
  4. ja bym tam chętnie spoty umoczyła^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękną wyprawę mieliście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam okolice Jeleniej Góry, co jakiś czas spędzam tam urlop i zawsze znajdę coś nowego, ciekawego. Przyroda, zabytki, ciekawe zakątki... Ten wodospad widziałam wiele razy, ale lubię do niego wracać. :)

    OdpowiedzUsuń