czwartek, 18 sierpnia 2016

Latem o nartach


Czemu? Bo zimą nie dotarłam nigdy w miejsce, z którego jest zrobione to zdjęcie. ;)





Na środku widać oczywiście schronisko na Szrenicy. Punkt obowiązkowy dla zmarzniętych narciarzy. Latem, przyznaję się, nie zachodzę tam zbyt często, z powodu tłumów. Choć mają pyszne ruskie pierogi i całkiem niezłą pomidorową. :)
Trochę w prawo od uschniętego drzewa widać górną stację wyciągu. Najczęściej od razu od niej skręcam w lewo na zielony szlak i obchodzę sam szczyt szrenicki, wychodząc mocno poniżej Trzech Świnek na główny trakt. No bo po co ciągnąć się pod górę i zaraz potem z niej schodzić, jeśli w schronisku nie mam żadnego interesu?
Ale miało być o nartach. ;)
Ta jaśniejsza, zielonkawa smuga łąki od dolnej stacji w prawo, to czarna trasa narciarska oznaczona 1,FIS. Najtrudniejsza, jak zajrzycie do Wikipedii to zobaczycie, że w uwagach na temat tej trasy jest napisane "ściana o nachyleniu 50%". Nie jestem bardzo dobrym narciarzem (a raczej nie byłam, bo już od lat nie jeżdżę na nartach i raczej już nie ma szans, żebym do tego sportu mogła wrócić), ale czarna trasa mnie kusiła. Z wyciągu orczykowego można wysiąść trochę wcześniej, na granicy lasu, przed taką jakby polanką po prawej stronie zdjęcia. I ten kawałek przez las w dół bardzo mi odpowiadał, mimo trudności.
Ale! Co, ja nie zjadę? ;)
Wlazłam i na samą górę.
I nawet trzy razy w życiu zjechałam z samej góry!
W tym raz na nartach!!! :D
A dwa razy na tyłku, gubiąc po drodze wszystko co możliwe i potem czekając aż jakaś dobra dusza zwiezie mi narty, kije i co tam jeszcze zostało wyżej. ;)
Ale raz zjechałam!!! Brawo ja!!! :D
I uznałam, że raz wystarczy - zaliczone. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz