sobota, 2 marca 2019

Mglisty dzień na szlaku (4)


Z mapy zorientowałam się, że jestem przy górze Kotel. Nie widać. ;)


A tam gdzieś w dole jest Kotelni Jama, czyli Kocioł Kotela. Nie widać. ;)


Pod górę też niewiele widać. Oprócz mgły oczywiście. ;)


Ale przynajmniej są tabliczki i widać gdzie się człowiek znalazł. ;) 


Stacja meteorologiczna. Dużo ich jakoś w okolicy. Wiem przynajmniej o trzech!


Monument. Obelisk. Pomnik? Tablica niestety nieczytelna.
"Pomnik na Vrbatovým návrším upamiętnia dwóch czeskich narciarzy, którzy zginęli, zamarzając w śnieżycy, podczas zawodów sportowych 24 marca 1913 roku. Byli to Bohumil Hanč oraz jego przyjaciel Václav Vrbata." (informacja od Tomka Tomachu - dziękuję!)


A tam w dole jest podobno Vrbatova Bouda. ;)


Nie ma to tamto, trzeba iść. :)

18 komentarzy:

  1. Tajemniczo, nastrojowo sie zrobiło na szlaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomnik na Vrbatovým návrším upamiętnia dwóch czeskich narciarzy, którzy zginęli, zamarzając w śnieżycy, podczas zawodów sportowych 24 marca 1913 roku. Byli to Bohumil Hanč oraz jego przyjaciel Václav Vrbata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję za informację! W zeszłym roku podeszłam pod ten pomnik z mocnym postanowieniem odczytania, o co chodzi, ale akcja zakończyła się niepowodzenie. To teraz juz wiem. :)

      Usuń
  3. Przy odpowiedniej aurze, Kotelní jámy i z góry robią duże wrażenie. Natomiast ich dołem prowadzi fragment Krakonosovej cesty i dopiero stamtąd, można w pełni dostrzec ich prawdziwe piękno. Nie byłem tam jeszcze, ale bardzo chciałbym:
    https://sudeckiedrogi.wordpress.com/2012/10/14/jamy-kotelne/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następna moja wyprawa w te okolice odbyła się już przy pięknej pogodzie i natychmiast Kotel wskoczył na moją listę Top Ten Karkonoszy. Dołem też jeszcze nie byłam, ale to może być dobry plan na następny wyjazd. :)))

      Usuń
  4. Ma swój niepowtarzalny klimat :) Przyznam się szczerze, że sam zamierzam zacząć wędrować zainspirowany ostatnim urlopem w Niemczech ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Szklarskiej Poręby przyjeżdża mnóstwo Niemców, miałbyś na kim poćwiczyć swój niemiecki. ;)

      Usuń
  5. jednak we mgle, to ja zawracam z drogi, gorzej jak nie mam odwrotu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jak gęsta jest mgła i jak dobra mapę mam przy sobie. ;)

      Usuń