wtorek, 9 maja 2023

Skierniewicki przerywnik (3)

 Dziś ostatnia porcja zdjęć ze Skierniewic. 


Muzeum Historyczne Skierniewic z ciekawą zewnętrzną wystawą o cmentarzach okolicznych. 


Dawne koszary, obecnie siedziba Akademii Nauk Stosowanych. 


Przypominam, że idę szlakiem Jabłcusia, przy każdym ważniejszym obiekcie są takie tablice i można sobie poczytać. 


Pospacerowałam po terenie Akademii, bo ładnie tam mają. I napotkałam kolorową wiosnę na trawniku. 


Dawna cerkiew, potem kościół garnizonowy. 


Zalew Zadębie. 


Wzdłuż ścieżka, ale trochę już było późno, trochę już byłam zmęczona i trochę się chmury gromadziły deszczowe - nie poszłam. 


W krzakach - MIG. Szkoda, że tak zarósł. Odkryty jest tylko od że tak powiem tyłka. ;p 


Na dworcu stoi sobie Wokulski, wszak akcja "Lalki" trochę się tu toczyła. 

Zdążyłam na pociąg powrotny i jak wsiadłam, to zaczęło padać. ;) 

Udana wycieczka! 


16 komentarzy:

  1. u Ciebie, czy to miasto, czy wieś, czy dzicz - pięknie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale tam uroczo. Jest co zwiedzać. Pozdrawiam serdecznie

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już byłam na dworcu to zaczepił mnie mieszkaniec jak zobaczył, że zdjęcie z Wokulskim sobie robię. Naopowiadał mi jeszcze więcej o Skierniewicach, na drugi przyjazd by starczyło. ;p

      Usuń
  3. Budynek cerkwi bardzo ładnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Es muy bello lugar Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mieszkam niedaleko tego miasta , a tam nie byłam. Zachecilas mnie do pojechania tam.v

    OdpowiedzUsuń
  6. Nareszcie bez lodu! I jeszcze z samolotem!

    OdpowiedzUsuń
  7. No to już wiem, że w Skierniewicach warto zrobić przystanek :)

    OdpowiedzUsuń